Sjuk

Nu har jag varit sjuk i två dagar. I helgen umgicks jag med flickvännen som hade varit hemma från jobbet på fredagen. I lördags tränade jag till och med — jag kände mig rätt frisk då. Men sen på söndagen kände jag mig lite hängig och igår så fick jag feber. Jag har svårt att inte bli nojig när jag får feber. Det är svårt för mig att se positivt på livet när jag håller på att bli sjuk. På nåt sätt hör livsglädjen ihop med fysisk aktivitet eller att man känna sig kapabel och stark. Jag funderar på om den här hjärna-blod-barriären är trasig på mig så att virusar kommer rakt in i hjärnan och pajar till det. Men det är kanske inte så troligt. Jag tyckte det var lite deppigt att bli sjuk eftersom jag har varit lite småkrasslig veckorna innan, dock varit på jobbet hela tiden.

Kommentera

