Reinkarnation och sånt

Västerlänningar vänder kristendomen ryggen till och tänker att dom asiatiska religionerna är visare. Och detta kanske är oskyldigt. Eller? Jag hörde nån uttrycka tanken att dom som föds in i fattigdom har förtjänat sin lott på grund av sitt handlande i tidigare liv.

Astrologi

Astrologi

Jag tror inte på kristaller med magiska krafter, jag tror inte på homeopati, jag tror inte på astrologi, karma eller reinkarnation. Jag tror inte på ett utvalt folk. Jag tror inte på curry-linjer, slagrutor eller himlen.

2 thoughts on “Reinkarnation och sånt

  1. Jag tror på en massa saker. Jag tror på att se sanningen i vitögat. Verkligheten är väldigt illa omtyckt och nästan ingen vill veta av den. Dom flesta ägnar sig åt nån form av självbedrägeri. Och detta är ok så länge man nånstans vet att det är självbedrägeri. Det är först när man stenhårt tror på nånting som inte är sant som det blir problem. Gemenskap är nånting bra att sträva efter..

Kommentera

